Po ďalšej vlne Ficových sociálnych balíčkoch, sa už ani divá ovca na salaši v Terchovej hádam nedivý, aký účel plnia. Je potrebné určite pochváliť marketingový tím strany SMER, keďže takto dobre vymyslieť, naplánovať a zaobaliť volebnú kampaň sa málo komu podarí. A hlavne nezabudnime, že je to kampaň ktorú platíme všetci. Teda „všetci“, niekto viac, niekto menej, niekto vôbec.
Myslím si, že veľká skupina tých, čo na Slovensku produkujú hodnoty, plnia väčšou časťou štátny rozpočet sú voliči pravice alebo ne-voliči. A kampaň v podobe sociálnych balíčkov, smeruje hlavne k ľuďom, zo slabších pomerov, ktorý naivne veria „spasiteľovi ficovi“. Ešte si živo pamätám rozhovor dvoch babiek, že pôjdu voliť Robertka, lebo ten im vráti peniaze zo skrachovaných ne-bankoviek, a či vrátil? Alebo rozhovor chlapov v krčme, že Robko nám sľúbil diaľnicu do Košíc do roku 2012, aj ha nestalo sa. O dušu trhajúci Robo, sa zaprisahával, že nikdy nedovolí privatizáciu štátnych firiem, aj hľa Slovak Telekom je fuč. Teda sľuby sa sľubujú, ficovoliči sa radujú. A teda, už po toľkých sľuboch musel hodiť svojím voličom aspoň nejaké tie kostičky.
A tu ich máme. Sociálne balíčky, dávkované v správnych intervaloch, ako žrádlo pre psi.
A núka sa otázka, prečo neznížiť napríklad DPH, alebo dane z príjmu? Veď aj to by bolo pre veľkú časť ľudí ako lep na muchy. Avšak jedno globálne opatrenie pomasíruje všetkých voličov, nie len voličov smeru, dá sa podať iba v jednej dávke, a nie postupným kŕmením. Nedá sa dobre načasovať, keďže dať takýto balíček príliš skoro, riskujete , že ho prekryjú kauzy a ľudia zabudnú, dať ho pred voľbami to už hádam každému smrdí.
A tak teda tlieskam bravóóó, úžasnému smeráckému marketingu, a lámem palicu nad slovenským voličom.